KIZ KAÇIRMA OYUNU

Oyunun makam: Geniş bir arazi Oyuncak: Üzerinde at kafası kuklası olan bir tahta sopa. (At), Cadı maskesi. kurdeleyle Oyuncuların cinsiyeti: Bu oyunu, kız ve erkeklerin beraber oynadıkları bir oyundur. Oyunun Tarifi: 10 kişiden oluşan iki gurup tarafından oynanan Kız Kaçırma oyununa başlamadan önce ata binecek ve cadı maskesini giyecek olan oyuncuları belirlemek kin sayışmaca yöntemiyle seçim yapılır. Burada söylenen bazı tekerlemeler şöyledir. 

Portakal soydum Başucuma koydum Ben bir yalan uydurdum Duma duma dum Kırmızı mum Dolapta pekmez Yala yala bitmez Ayşecik cik cik cik Fatmacık cık cık cık Sen bu oyundan çık 

Çıktım erik dalına Baktım tren yoluna Üç gemi geliyor Biri ağa, biri paşa Ortancası Kemal Paşa Kemal Paşa hasta Çorbası tasta Mendili ipek İnatçı köpek 

Ata binecek ve cadı olacak oyuncular belirlendikten sonra, bu iki oyuncu kendi gruplarını oluşturmak için sayışmaca yöntemiyle oyuncu seçerler. Belirli bir mesafede duran oyuncular, birbirlerine adım atarak yaklaşırlarsa. Kimin ayağı diğerinin üzerine gelirse cadı olan oyuncu erkeklerden, ata binecek olan oyuncuysa kızlardan birer oyuncu seçen. Bu sayışmacalara örnek olarak şu verilebilir: Aldım verdim Ben seni yendim Bir geldim İki geldim Üçte durdum Gruplaşma sona erdikten sonra ata binecek oyuncu, arkasında dizilen kızların babası olur. Cadının arkasındaki erkekler de ata binen oyuncunun kızlarını kaçıran cadmın oğulları olurlar. Öncelikle guruplar karşı karşıya gelirler ve birbirlerini kovalamaya başlarlar. Ardından cadı ve arkasındaki erkekler kızları kaçırmaya çalışırlar. Babaları da kızlarını korumak için atıyla cadırının üstüne yarar. Cadı, hatan kızları ve babalarını kaçırıp, bir yerde alıkoyar ve babanın ellerini bağlar. Cadı ve oğulları bir köşede uyuyacaklar. Bu sırada oğullarından biri kızlardan birine yardım eder. Kurtulan kız öncelikle diğer kardeşlerini, ardından da hepsi plan yaparak babalarını kurtarırlar. Babanın kızlarını arkasına alarak oradan kaçmasıyla oyun sona erer.

Yorumlar